Kwaliteit
Onze praktijk zet zich actief in voor kwalitatief goede zorg met waardering voor onze patiënten. Voor u dus.
Kwaliteit is niet vrijblijvend. En dat geldt zeker voor de mondzorg. Daarom committeren wij ons aan een kwaliteitsbeleid. Zo voldoen we aan de strenge wet- en regelgeving, maar zetten we ook een stap extra: we blijven de kwaliteit binnen onze praktijk continu verbeteren. Zodat u verzekerd bent van een hoog niveau mondzorg.
Het kwaliteitsbeleid van onze praktijk is gericht op drie speerpunten:
- Patiënt – veilige zorg
- Medewerker – leren van en met elkaar
- Praktijk – innovatieve zorg
Dit doen wij door gebruik te maken van diverse instrumenten om de kwaliteit te waarborgen:
- We gebruiken goede materialen van gerenommeerde leveranciers
- We werken met moderne apparatuur
- We meten de ervaringen van onze patiënten
- We werken volgens de nieuwste richtlijnen, veldnormen, gedragsregels en praktijkwijzers
- We voeren interne controles uit
- De orthodontisten zijn lid van wetenschappelijke verenigingen
- We volgen bij- en nascholing, lezen vakliteratuur, wonen studiegroepen bij en bezoeken klinische avonden
- De orthodontisten voldoen eens in de 5 jaar aan de eisen van herregistratie om orthodontist te kunnen blijven
- Ons praktijk wordt elke 2,5 jaar middels een externe audit ISO 9001 gecertificeerd en elke 5 jaar gevisiteerd.
U kunt als patiënt dus vertrouwen op de kennis en kundigheid van alle mondzorgprofessionals die binnen onze praktijk werkzaam zijn. En u bent er zeker van dat de praktijk volledig op orde is en we voldoen aan de strenge wet- en regelgeving. Zo kunt u met een gerust hart plaatsnemen in de stoel.
Mocht je vragen hebben over het kwaliteitsbeleid mail dan naar kwaliteit@kustersorthodentie.nl